1 mars 2010

Vad kommer att hända när all snö smälter?

Något som jag har funderat mycket på de senaste dagarna, när det har varit töväder, är vad som kommer att hända när all denna snö smälter bort. Så mycket snö som det är nu har vi ju inte haft på många många år. Vart ska allt vatten ta vägen? Kommer det att resultera i översvämningar i gatubrunnar, åar och sjöar? Hur går man i så fall tillväga för att forsla bort allt vatten? Jag får återkomma om detta när jag har tagit reda på mer!

Uppdatering 17:00: Nu blev det visst vinter igen här idag.. Men jag undrar fortfarande vad som kommer hända när all snö börjar smälta! Nu kan vi även fundera över vad som händer med tekniken (bilarna, cyklarna, skorna..) när allt slask på vägarna fryser till is; se upp för halkan!

/Hanna

1 kommentar:

  1. Spännande tankar, jag tror att vi är många som funderar över hur det ska bli när all snö ska smälta. Mina funderingar är om och i så fall hur man kan förbereda sig på detta? Jag undrar vad som krävs för att vi ska slippa få gator som näst intill kommer vara översvämmade.

    /Maria

    SvaraRadera